Nieuwe ontwikkeling: plan je eigen onderzoek.

3 november 2020 leestijd 3 minuten

Prescan geeft inzicht in je gezondheid. Zonder verwijzing, geen wachttijden en direct de uitslag. Ons team staat op werkdagen voor je klaar om je een advies op maat te geven en direct je onderzoek in te plannen. Maar we gaan voor jou nu nog een stap verder. Met de komst van de Prescan selfservice kun je altijd en overal zelf je preventieve onderzoek inplannen. In slechts een paar minuten plan je je eigen onderzoek in en zet je de eerste stap naar meer inzicht in je gezondheid.

Onderzoek en inzichten

Bij Prescan staat kwaliteit, professionaliteit en klanttevredenheid voorop. Om dit te kunnen waarborgen krijgen klanten de mogelijkheid om hun stem te laten horen tijdens een klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Ook volgt Prescan de laatste trends en ontwikkelingen om continu te optimaliseren.

Prescan streeft ernaar om de vragen van klanten zo snel mogelijk, maar in elk geval op werkdagen binnen 24 uur te beantwoorden. Uit onderzoek van trendwatcher van Belleghem blijkt zelfs dat in werkelijkheid 39% van de klanten binnen 4 uur antwoord verwacht. Om aan de wensen van onze klanten te kunnen voldoen is Prescan op zoek gegaan naar een oplossing. Dit moest sneller én eenvoudiger kunnen.

Deze uitkomsten van onderzoek bij Prescan in combinatie met de inzichten in de markt zijn helder: klanten willen altijd direct een preventief onderzoek kunnen inplannen, op een moment dat het hen uitkomt. Kortom: selfservice.

'Ik merk dat sommige klanten vooral snel hun onderzoek willen inplannen. Door selfservice kan dat veel eenvoudiger. Uiteraard blijf ik gewoon voor iedereen beschikbaar voor een persoonlijk advies op maat', Cindy van den Berg, verpleegkundig onderzoekscoördinator bij Prescan. Vooral klanten die een herhaalonderzoek willen inplannen weten vaak al precies welk onderzoeksprogramma ze willen boeken. Indien er geen klachten zijn, kunnen zij dat vanaf nu zelf. Hierdoor komen we tegemoet aan de wens van onze klanten om zelf een onderzoek te kunnen inplannen.

Kwaliteit staat voorop

'Kwaliteit en veiligheid staan uiteraard op nummer 1 bij Prescan. Daarom hebben we, zoals elke zorgorganisatie dat doet, voor de implementatie een uitgebreide prospectieve risico-inventarisatie (PRI) uitgevoerd. Hierin hebben we vooraf bekeken welke risico's er in een bepaald zorgproces voorkomen en belangrijker nog hoe we deze risico’s kunnen minimaliseren en/of beheersen’, aldus Malou Basse, kwaliteitsmanager bij Prescan. Door de positieve uitkomst van de PRI kunnen klanten nu zelf eenvoudig hun onderzoek inplannen.

Prescan streeft continu naar de beste kwaliteit en zal daarom de selfservice blijven doorontwikkelen en aanpassen aan de wens van de klant. Om kwaliteit te garanderen is het nu nog niet mogelijk om alle onderzoeken via de selfservice in te plannen. In samenspraak met ons medisch team is het nu mogelijk om de bodyscan basis, bodyscan plus, bodyscan excellent of gerichte MRI-scan zelf in te plannen. Onze ervaring leert dat klanten over de overige onderzoeken vaak vragen hebben. Deze informatie kunnen we online nu nog onvoldoende geven. Ons team staat, zoals je van ons gewend bent, op werkdagen voor je klaar om (complexe en/of medische) vragen te beantwoorden en je onderzoek direct in te plannen.

Daarnaast krijg je via onze selfservice altijd de mogelijkheid tot persoonlijk contact. Ook controleert ons team of je gekozen onderzoek bij je behoefte aansluit. 'Indien ik bijzonderheden signaleer in de medische vragenlijst zal ik altijd telefonisch contact met de klant opnemen', aldus Cindy van den Berg, verpleegkundig onderzoekscoördinator bij Prescan.

Direct mijn onderzoek inplannen

Wij helpen je graag verder.

Mis geen nieuws meer

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws, aanbiedingen en meer.